Monday, April 30, 2018

Wywiady Klubowe: Rozmowa z Eweliną Jastrzębską

Odwiedzamy dzisiaj kraj, którego symbolami są koniczynka i harfa. Mieszka tu Ewelina.

Ewelino, cieszymy się ze spotkania z Tobą!
Powiedz nam skąd pochodzisz - gdzie jest Twoje miejsce w Polsce?

To trochę taka mieszanka. Od urodzenia mieszkałam na Śląsku i tam się wychowywałam, aczkolwiek ostatnie 3 lata przed wyjazdem mieszkałam w woj. małopolskim i pracowałam w Krakowie. To było trochę jakby spełnienie moich marzeń. Dorastając na Śląsku, człowiek oglądał na co dzień stare, brudne budynki i pozostałości po kopalniach. A Kraków? Był taki duży, europejski, modny. Cieszyłam się na każdy wyjazd, każdą wycieczkę do tego miasta, a znalezienie pracy tam było spełnieniem marzeń. Mimo wszystko, gdy ktoś mnie pyta skąd jestem, odpowiadam, że ze Śląska, a wtedy ludzie sprawiają wrażenie zakłopotanych, ponieważ w przeciwieństwie do np. mojego chłopaka nie potrafię porozumiewać się gwarą śląską, co powoduje, że ludzie nie wierzą mi, że stamtąd pochodzę.



Jak dawno temu wyjechałaś z Polski?

Z Polski wyjechałam, a raczej wyleciałam 4 lata temu. Czasem mam wrażenie, że to było tak bardzo dawno temu, a czasem, że minął dopiero rok. Czy żałuję? Oczywiście, że nie! Czy zrobiłabym to ponownie? Zdecydowanie tak. 😊

Kraj/ kraje / przyczyna Twojej emigracji to...

4 lata temu wyjechałam z Polski i od tego czasu mieszkam w Irlandii. Przyjechałam tutaj na 6 miesięcy jak au-pair, głównie po to, żeby podszkolić język angielski i zastanowić się nad tym, co chciałabym w życiu robić. Rok 2014 nie był łatwym okresem. Walczyłam z faktem, że nie wiem, co chcę studiować, nie wiem, co chcę robić w życiu.. Przyleciałam do Irlandii i to już zostało. Zdecydowanie była to bardzo dobra zmiana. Kosztowało mnie to wiele. Zakończenie związku, totalna rozłąka z rodziną i przyjaciółmi, ale było warto. Teraz to wiem.

 Jakie masz wykształcenie?

Mam wykształcenie średnie. Ukończyłam liceum o profilu wojskowym. Na ten moment nie wiem, co chcę studiować. Interesuję mnie kilka rzeczy i staram się je wszystkie dobrze poznać, żeby podjąć dobrą decyzję.



Czym zajmujesz się na co dzień?

Na co dzień pracuję w jednej z największych firm logistycznych w Irlandii. To zabiera zdecydowanie większość mojego czasu, ale staram się nie narzekać. To stanowisko to dla mnie coś nowego, w pewnym rodzaju wyzwanie, więc staram się dawać z siebie jak najwięcej.

Co lubisz robić w czasie wolnym?

Moje Hobby to zdecydowanie mój blog oraz podróżowanie. Są to dwie rzeczy, które totalnie wypełniają mój wolny czas. Pisanie bloga pozwala mi się na chwilę odciąć, pozwala mi tworzyć mój własny świat, z którego jestem dumna. Jeżeli chodzi o podróżowanie, to czasem żałuję, że nie mam więcej czasu wolnego. Na ten moment skupiam się na odkrywaniu Irlandii, ale już wkrótce Polska, Hiszpania. Mam nadzieję, że te wyjazdy przyniosą mi wiele inspiracji. 😊


Z czego jesteś dumna?

Przede wszystkim jestem dumna, z tego, jakim człowiekiem jestem teraz. Dużo do mojego wychowania przyłożyli się moi dziadkowie i jestem im za to bardzo wdzięczna, ale wiem, że to dzięki sobie jestem silną kobietą. Jestem dumna z tego, że potrafię dążyć do celu i realizować swoje plany, takie jak pisanie bloga. Mój blog to moje dzieło i moja duma. Mimo że jeszcze nie jestem w takim momencie, gdzie byłabym z niego 100% zadowolona, to wiem, że pewnego dnia tak będzie. Jestem dumna z moich tatuaży, mimo że często spotykam się z opinią, że kobietom nie wypada i jak ja będę wyglądać na starość... Cieszę się również z tego, jacy ludzie mnie otaczają. Mój K oraz najbliżsi przyjaciele zawsze są obok mnie i mnie wspierają. To najlepsze co mogłam dostać od życia.


Kiedy zaczęłaś pisać bloga / o czym piszesz na blogu?

Bloga zaczęłam pisać pod koniec 2013 roku, kiedy po raz pierwszy zaczęłam myśleć o wyjeździe jako au-pair. To było coś totalnie amatorskiego, ale dzięki temu mogłam dać upust swoim uczuciom i temu, co o tym wszystkim myślę. W 2016 roku zaczęłam podchodzić do tego coraz bardziej poważnie i postanowiłam stworzyć własną domenę oraz bardziej przyłożyć się do prowadzenia kont social media. Na blogu głównie piszę o swoim życiu oraz podróżach. Staram się skupiać na tych dwóch tematykach, bo wiem, że to wychodzi mi najlepiej. Wkrótce może dojść tematyka zdrowego stylu życia, ale na ten moment, nie jestem jeszcze na to gotowa.

Czym jest dla Ciebie Klub Polki na Obczyźnie?

Klub Polki to dla mnie coś niesamowitego. To miejsce, gdzie czuję się pewnie i swobodnie. Nie boję się zapytać o poradę albo po prostu pożalić. Cieszę się, że mogę poznawać tyle wspaniałych osób, mieszkających w tak różnych częściach świata. Czuję, że, mimo że nie jesteśmy spokrewnieni, to jesteśmy dla siebie jak rodzina.

Co jeszcze chciałabyś nam powiedzieć o sobie?

Był okres, że byłam nieśmiała, martwił mnie każdy negatywny komentarz na moim blogu. Zastanawiałam się nawet nad tym, żeby przestać pisać. Dzięki Klubowi zrozumiałam, że nie warto się tym przejmować. Że warto walczyć o siebie i o to, co tworzymy. Dziś jestem bardziej pewna siebie i walczę o to, co moje. 😊


EWELINA JASTRZĘBSKA

Strony Eweliny:
Blog: po angielsku, po polsku
Facebook: Eff My Life
Instagram: @effmylife

Zapraszamy do odwiedzenia stron Eweliny oraz do spotkania z kolejną Polką i blogerką, mieszkającą poza granicami Polski.

Zdjęcia:
Ewelina Jastrzębska



No comments :

Post a Comment