Wednesday, May 31, 2017

Wywiady Klubowe: Rozmowa z Martą Abd Elsamie

W Egipcie byliśmy już. Dzisiaj wracamy tam, by porozmawiać z Martą.

Witaj Marto, opowiedz nam o Twoim miejscu w Polsce.

Pochodzę z małej wioski pod Radomiem, aczkolwiek moje miejsce w Polsce to zdecydowanie Lublin na wschodzie Polski. Tam byłam w liceum, później tam również studiowałam, poznałam swojego męża, urodziłam pierwszego syna. Mam wielki sentyment do tego miasta.

Jak dawno temu wyjechałaś z Polski?

W sierpniu minie 6 lat, od kiedy wyjechaliśmy. W tym czasie tylko raz byłam w Polsce – rok temu.

Kraj/ kraje / przyczyna Twojej emigracji to...

Związek z Arabem nie spotyka się w Polsce z pozytywnym odbiorem. Od początku wiedzieliśmy, że nasza przyszłość wiążę się z innym krajem. Jako że mąż jest Egipcjaninem padło na Egipt właśnie. Poza tym wielokrotnie słyszałam, że dopiero, gdybyśmy mieszkali w Egipcie, poznałabym „prawdziwą twarz” swojego męża. Nie mogłam więc przepuścić takiej okazji ;).

 

Powiesz nam o Twoim wykształceniu?

Z wykształcenia jestem magistrem ekonomii. Nie korzystam jednak z tego tytułu i nie pracuję w zawodzie.

Czym zajmujesz się na co dzień?

Na co dzień zajmuję się projektowaniem stron internetowych oraz rodziną. Poza tym staram się jak najwięcej korzystać z uroków mieszkania w Hurghadzie.
 

Jakie mas hobby / co lubisz robić w czasie wolnym?

W wolnym czasie lubię przede wszystkim spędzać czas z rodziną. Lubię też czytać książki, oglądać interesujące filmy i ... dokształcać się.

Z czego jesteś dumna?

Myślę, że najbardziej jestem dumna z tego, że moje dzieci są pełne empatii.


Kiedy zaczęłaś pisać bloga / o czym piszesz na blogu?

Blog powstał po przyjeździe do Egiptu. Z założenia miał dokumentować związek z Egipcjaninem i życie w Egipcie. Dodaję też jednak sporadycznie informacje o filmach / książkach związanych z tematyką arabską, islamie oraz języku arabskim.

Czym jest dla Ciebie Klub Polki?

Klub Polki jest niesamowitym miejscem, które gromadzi wiele różnorodnych osób, umiejących dojść do porozumienia pomimo odmiennych charakterów, oraz rozsiania po całym świecie. Uważam, że to wspaniała inicjatywa.

Co jeszcze chciałabyś nam powiedzieć o sobie?

Uważam się za pogodną i przyjacielską osobę, która uwielbia się śmiać. Nie znoszę stereotypów i wrzucania ludzi do jednego wora ze względu na wyznawaną przez ich religię, rasę, narodowość, czy płeć.

MARTA ABD ELSAMIE

Blog Marty: Żona Egipcjanina
Facebook: @żonaEgipcjanina

Marto dziękujemy za spotkanie. Życzymy Ci powodzenia w każdym przedsięwzięciu!
Z Egiptu polecimy wkrótce do Francji, gdzie przeprowadzimy kolejny Wywiad Klubowy. Z kim? Dowiecie się już w czerwcu. 👧

No comments :

Post a Comment