Thursday, May 31, 2018

Wywiady Klubowe: Rozmowa z Agnieszką Kamińską

Dzisiaj wracamy w Wywiadach do Szwajcarii. Mieszka tu także Agnieszka.

Agnieszko, gdzie jest Twoje miejsce w Polsce?

Słupsk (ten słynny z Biedroniem), ale też Toruń (tam studiowałam) Kraków (tam też), Warszawa (tam mieszkałam i pracowałam przez pięć lat).

 

Jak dawno temu wyjechałaś z Polski?

W październiku 2018 roku miną cztery lata, odkąd wyładowaną po dach skodą przekroczyłam szwajcarską granicę. I tak już zostałam (skody już nie ma).

Kraj i przyczyna Twojej emigracji to...

Kraj: Szwajcaria, część niemieckojęzyczna, kanton: Zurych, miasto: Winterthur.
Przyczyna: Szwajcar imieniem Thomas.


Jakie masz wykształcenie?

Wyższe. Magister socjologii z podyplomówką z finansów.

Czym zajmujesz się na co dzień?

Pisaniem. Jestem dziennikarką, piszącą niegdyś o ekonomii, teraz o społeczeństwie i podróżach. Prowadzę też bloga I'm not Swiss. Ostatnio zaczęłam bawić się w nauczanie języka polskiego. Nieustannie od kilku lat studiuję język niemiecki.

Twoje hobby / co lubisz robić w czasie wolnym?

Podróżuję, choć to chyba coś więcej, niż hobby, kiedy spędzasz w podróży ok. 100 dni w roku. Zajmuję się winem, pomagam w pracach w szwajcarskiej winnicy, chodzę na degustację, sama organizuję je też dla przyjaciół, zwiedzam winnice, gdzie tylko zdarza mi się być. Uprawiam sport - joga, rower górski, bieganie. Czytam na potęgę.


Z czego jesteś dumna?

Z odwagi życia na własnych zasadach, nad którą wciąż muszę pracować. Z mojego męża, który każdego dnia mnie w tym wspiera.

Kiedy zaczęłaś pisać bloga / o czym piszesz na blogu?

Blog wystartował w październiku 2014, wkrótce po mojej przeprowadzce do Szwajcarii. Piszę o blaskach i cieniach życia na emigracji, szwajcarskiej codzienności i nieoczywistościach.


Czym jest dla Ciebie Klub Polki?

Miejscem, gdzie kobiety pięknie się różnią, a tym, co je łączy, jest wspólnota emigracyjnych doświadczeń.

Co jeszcze chciałabyś nam powiedzieć o sobie?

Bardzo dużo! Zapraszam do kontaktu i do lektury mojego bloga.



AGNIESZKA KAMIŃSKA, Szwajcaria
Blog: I am not Swiss
FB: I'm not Swiss

Czytajmy więc strony Agnieszki i to, o czym nam na nich opowiada. 
Agnieszko, dziękujemy i pozdrawiamy!

Zdjęcia: Agnieszka Kamińska



No comments :

Post a Comment