Tuesday, December 15, 2015

Secret Santa with Polish Ladies Abroad / Secret Santa z Klubem Polki

This holiday season I have been part of Secret Santa at Polish Ladies Abroad Club. The idea was to send each other small gifts to be open on December 6th. The date was chosen because it is St. Nicholas Day, traditionally observed in Poland. On Dec. 6th, St. Nick brings little items, sweets and fruits to good children. The holiday action has spread in time though and some of us (the Club members) are likely to receive their gifts around Christmas.

I am very happy to tell you that my Secret Santa package arrived yesterday (from a Santa in Germany). He wrote on the envelope: 'Do not open before Christmas', but who could wait so long?!!
What I found inside - see the picture below - such cute chocolates and Christmas socks 'design yourself' set!
I am going to share the sweets with my husband, we will enjoy them at Christmas. My self designed socks are going to be beautiful, not ugly! When I finish decorating them, I will post the picture of my special socks to share it with you.

Thank you Santa!
So much joy your gift has brought!


Pierwszy raz w tym roku uczestniczę w świątecznej 'akcji' Klubu Polki na Obczyźnie zwanej Secret Santa. Jeśli ktoś pamięta z czasów szkolnych losowanie karteczek, komu zrobimy paczkę na Mikołaja, to mniej więcej o to chodzi. Z tą różnicą, że nasz klub to 'Mikołaje' mieszkający na całym świecie, a nie w pobliskim rejonie szkolnym. Poza tym, w odróżnieniu od mikołajek klasowych, nasze są naprawdę 'secret', czyli do samego końca nie wiemy, od kogo przyleci do nas prezencik.

Wczoraj dostałam podarunek od mojego Secret Santa. Gwiazdor napisał na kopercie 'Nie otwierać przed gwiazdką, ale kto by tak długo wytrzymał? Co znalazłam w środku, widać na zdjęciu. Bardzo fikuśne i urocze czekoladki oraz zestaw do kreatywnego ozdobienia świątecznych skarpet. Nie wiem czemu swetry i owe skarpety nazywane są 'ugly' (brzydkie), ja je lubię. A moje skarpety mikołajowe będą piękne!

Czekoladkami podzielę się z mężem - będziemy się nimi delektować w Święta. Po udekorowaniu skarpet od Mikołaja, oczywiście zaprezentuję Wam na blogu rezultat mojej kreatywności.


Dziekuję Mikołaju - Twój podarunek sprawił mi wiele radości!
No i zdobienie przede mną, ale uciecha!

No comments :

Post a Comment