Friday, October 28, 2016

Wywiady Klubu Polki: Rozmowa z Magdą Fou

Dzisiaj rozpoczynamy cykl, którego celem jest przybliżenie Czytelnikom Polek mieszkających w różnych krajach świata, blogerek należących do internetowego Klubu Polki na Obczyźnie.

W pierwszym z tej serii poście przedstawiamy wywiad z Magdą Fou - pomysłodawczynią i założycielką Klubu Polki.

Twoje miejsce w Polsce - kraje Twojej emigracji.

Pochodzę z Czechowic-Dziedzic, ale nie mieszkam tam od wielu lat. Po ukończeniu szkoły średniej wyjechałam na rok do Anglii, a po powrocie zaczęłam studia w Warszawie, najpierw na SGH, a później drugi kierunek na UW. Po studiach pracowałam przez kilka lat w centrali jednego z banków, aż do ślubu i wyjazdu do Włoch styczniu 2012 r. Przez 4 lata mieszkałam w Rzymie, ponieważ mój mąż przebywał tam na placówce dyplomatycznej, a od kilku miesięcy mieszkamy w jego rodzinnym kraju, czyli w Egipcie. Do moich rodzinnych Czechowic jednak uwielbiam wracać, kiedy tylko mam do tego okazję. Tam są moi bliscy, za którymi tęsknię z obczyzny, tam jest nasz piękny mały, biały domek z ogrodem, kwiatami i drzewami... Bywam też od czasu to czasu w Zurychu, gdzie mieszka moja mama.

Czym zajmujesz sie na co dzień - Twoje hobby - Z czego jestes dumna?

Praca w banku, oprócz tego, że nauczyła mnie wielu ciekawych rzeczy, przede wszystkim dała mi pewność, że korporacja to nie miejsce dla mnie. W Rzymie najpierw hobbistycznie zajęłam się rękodziełem, później nawet otworzyłam własną działalność gospodarczą i sprzedawałam swoje wyroby - głównie czapki, szaliki oraz artykuły niemowlęce. W tym samym mniej więcej czasie założyłam Klub Polki na Obczyźnie, który chyba jak dotąd jest moją największą dumą. Dzięki niemu poznałam wiele wspaniałych Polek i Polaka rozsianych po świecie, ale także jest on dla mnie nieustanną inspiracją do tworzenia nowych projektów - od wydawania książek (w tym roku wydałyśmy Kalendarz Polki na 2017 r., a obecnie pracujemy nad wspólną książką) po prowadzenie bloga, który jest dość wymagający i ciągle zmusza do uczenia się nowych rzeczy.

Kiedy zaczęłaś pisać bloga - jak powstał Klub Polki na Obczyźnie?

Bloga zaczęłam pisać niedługo po wyjeździe do Włoch. Jest na nim więcej zdjęć niż opisów, bo fotografia to moja pasja od dawna, a piszę zwykle krótko i na temat. Na razie dominują jeszcze Włochy, ale może z czasem zacznę pisać więcej o Egipcie. To dzięki blogowi poznałam inne Polki mieszkające za granicą, które zainspirowały mnie do stworzenia Klubu. Najpierw było to kilka osób, dziś, po dokładnie 4 latach jest nas 300 i można powiedzieć, że tworzymy nie tylko wyjątkową społeczność, ale swego rodzaju "rodzinę". Klubowe spotkania (a jest ich mnóstwo i w najróżniejszych zakątkach świata) dają wrażenie, jakbyśmy się znali od dawna.


Co jeszcze chciałabyś nam powiedzieć o sobie?

Po przeprowadzce do Kairu skupiam się raczej na przystosowaniu się do życia tutaj i moja wena do pisania bloga nieco osłabła, ale mam nadzieję, że wróci, bo życie w Egipcie dostarcza niezwykłych wrażeń i zdziwień - to pełna gama najróżniejszych emocji. Mimo że nie pracuję zawodowo, mam mnóstwo zajęć i pracuję nad wieloma własnymi projektami, głównie związanymi z Klubem Polki, ale nie tylko. Próbuję się również uczyć języka arabskiego, ale to temat na oddzielny wywiad.

MAGDA FOU / KAIR 
Blog Magdy: POLKA NA OBCZYŹNIE 

Serdecznie dziękuję Magdo za podzielenie się z nami informacjami dotyczącymi Twojej osoby i za to, że dzięki temu możemy Cię bliżej poznać. Zapraszam do odwiedzenia bloga prowadzonego przez Magdę.

Nie zapomnijcie sprawdzić, co nowego na stronach Klubu Polki na Obczyźnie: klubpolek.pl.
Publikacja nowych postów na blogu klubowym w każdy poniedziałek i czwartek!

9 comments :

  1. Zalozenie Klubu bylo genialnym pomyslem, a jego rozwijanie i zajmowanie sie nim na codzien to juz powod do prawdziwej dumy. Jestem super zadowolona, ze naleze do Klubu od tak dawna:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. To prawda :-). Ja moe nie od tak dawna należę, ale też super zadowolona jestem z tej przynależnosci. Pozdrawiam Nika. :-)

      Delete
  2. Uwielbiamy naszą Matkę-Załozycielkę i choć nie zawsze jesteśmy grzecznymi dziećmi to zawsze jakoś Magda znajduje sposób, by nas uspokoić i pogodzić, a przy kilkuset indywidualnościach jest to prawdziwy talent

    ReplyDelete
  3. Ale fajnie, dopiero zobaczyłam wywiad :) W sumie Magda byłaś dla mnie jedną z bardziej tajemniczych osób, w sensie, że nie wiedziałam zbyt dużo o Tobie w wymiarze prywatnym, teraz wiem coś więcej i bardzo się cieszę :)

    ReplyDelete
  4. Magda dalej pozostaje tajemnicza, ale to ma swój urok :)

    ReplyDelete
  5. Przynaleznosc do Klubu jest coraz bardziej wciagajaca! Swietny pomysl z wywiadami, przy okazji, nie wiedzialam, ze Magda az 4 lata mieszkala w Rzymie! Zazroszcze :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję maya, cieszę się, że pomysł Wywiadów Ci się spodobał. Zapraszamy do udziału! Szczegóły dotyczące udziału w wywiadach znajdziesz w Klubie.

      Delete
  6. Na cześć Matki-Założycielki radosne hip, hip, hurra!

    ReplyDelete