Wednesday, January 31, 2018

Wywiady Klubowe: Rozmowa z Karoliną Duszką

Dzisiaj Wywiady powracają do Szwajcarii, gdzie mieszka Karolina.

Karolino, witaj w Wywiadach!
Powiedz nam, gdzie jest Twoje miejsce w Polsce?

Mam dwa takie miejsca, a raczej miasta. Pierwsze to Kraków, w którym studiowałam i do którego wracam z sentymentem. Drugie to Nowy Sącz, skąd pochodzę.


Jak dawno temu wyjechałaś z Polski?

Nie tak dawno temu, bo w sierpniu 2015 roku.

Kraj i przyczyna Twojej emigracji to...

Wyjechałam do Szwajcarii, do Zurychu. Powodem mojej emigracji były dwie ogromne chęci: chęć rozwijania się i chęć spełniania marzeń.

Czym zajmujesz się na co dzień?

Pracuję w kawiarni na Niederdorf w Zurychu, piszę i dużo się uśmiecham. :-)


Jakie masz hobby / co lubisz robić w czasie wolnym?

Moją największą pasją jest literatura dla dzieci. Zbieram książki z całego świata, a najciekawsze (te z bogatymi artystycznie ilustracjami, bądź o kontrowersyjnych tematach) umieszczam w mojej blogowej Bibliotece na Końcu Świata.

Jestem wielką entuzjastką kawy i wszystkiego, co kryje się pod tym słowem. A kryje się tak wiele! Biała filiżanka z samego rana, szeroka gama nut smakowych, rozmaite tradycje i sposoby podawania kawy na całym świecie, opowieści o dalekich krajach, w których dojrzewają owoce kawowca i miejskie kawiarnie, w których można przesiadywać godzinami. Jest się czym zachwycać.
Uwielbiam tańczyć: lindy hop, charleston, hula. W Polsce tańczyłam również step amerykański. Gram na gitarze i harmonijce (country, folk), śpiewam.
Spaceruję po świecie, obserwuję, fotografuję.
Godzinami przesiaduję w zuryskich kawiarniach.

Z czego jesteś dumna?

Z mojej Biblioteki na Końcu Świata i z tego, że przyjechałam do Zurychu sama i na własną rękę zaczęłam budować tu życie „od zera". I całkiem mi się ono podoba.

Kiedy zaczęłaś pisać bloga / o czym piszesz na blogu?

Mój blog ma już swoje lata. Powstał w 2011, kiedy wyjechałam na rok do Finlandii jako au-pair. Spisywałam wtedy na nim swoje wrażenia z pobytu na dalekiej północy. Dziś blog skupia się bardziej w tematyce życia na emigracji. I oczywiście, jest tam też moja Biblioteka na Końcu Świata.


Czym jest dla Ciebie Klub Polki?

Jedną wielką inspiracją.

Co jeszcze chciałabyś nam powiedzieć o sobie?

Tyle o mnie, a Wam życzę dobrego dnia!
KAROLINA DUSZKA

Strony Karoliny: 
Blog: Co ja wyprawiam
Facebook
Instagram

Karolino, dziękujemy za spotkanie. Miło było wypić aromatyczną kawę w twoim towarzystwie. Jeśli będziecie przejazdem w Zurychu, być może spotkacie tam Karolinę w jednej z miejscowych kawiarni...

Zdjęcia: Karolina Duszka



No comments :

Post a Comment