Saturday, January 14, 2017

Wywiady Klubowe: Rozmowa z Agnieszką MP

Witam Was w 2017 roku. Mam nadzieję, że będzie on dobry dla nas mając na mysli osoby należące Klubu Polki na Obczyźnie, jak i Czytelników naszych blogów - klubowego i osobistych.

Dlaczego Wywiady? Moją intencją jest przybliżenie nam wszystkim Polek należących do wymienionego wyżej Klubu, byśmy mogli dowiedzieć się troche więcej o tym co kryje sie za nazwami blogów, imionami, czy pseudonimami, który pojawiają się na stronach blogu Klubu Polki na Obczyźnie - kim są osoby, których artykuły są tam publikowane.

W pierwszym styczniowym Wywiadzie spotykamy się z Agnieszką MP. Cóż nam powie o sobie?


Agnieszka w Hawanie

Gdzie jest Twoje miejsce w Polsce?

Pochodzę z małego miasta, które położone jest w Karkonoszach tuż przy polsko-czeskiej granicy. Całe dzieciństwo to tam chodziłam na nogach, żeby zdobyć ulubione słodycze. Uwielbiam wracać do mojego rodzinnego miasta, piękna okolica i moja rodzina to to, co mnie przyciąga tam kilka razy w roku.

 Jak dawno temu wyjechałaś z Polski?

Mieszkam w Szwajcarii ponad 5 lat. Dwa pierwsze lata mieszkałam w Bazylei, a od ponad trzech lat żyję w małym miasteczku Adliswil, które znajduje się pod Zurychem.

Co było przyczyną twojej emigracji?

Do Szwajcarii wyjechałam przypadkowo. Koleżanka ze studiów mojego chłopaka napisała, że zwalnia się jej miejsce i zaproponowała znajomym złożenie CV. Zaryzykował, dostał się i postanowiliśmy spróbować. Nie żałuję 🙂

Zorza w Tromso

Klika słów o twoim wykształceniu...

Z wykształcenia jestem socjologiem i doradcą zawodowym, ale od lat pracuję w kulturze. Aktualnie w muzeum. To z tą branżą wiążę swoją przyszłość, bo taka praca daje mi radość i spełnienie. Nie pracuję aktualnie na etat, dzięki czemu mogę również rozwijać mój kanał i podróżować.

Rheinfall - największy pod względem przepływu wody wodospad w Europie

Czym zajmujesz się na co dzień?

Pracuję, robię filmy i zajmuję się domem. Staram się każdy dzień spędzać kreatywnie, szukać nowych zajęć i doskonalić się w tym, czym się zajmuję.

Twoje hobby? Co lubisz robić w czasie wolnym?

Mam to szczęście, że moja praca jest moim hobby, a to, co robię w wolnym czasie - nagrywanie i montowanie filmów - odpręża mnie i zapewnia kreatywną rozrywkę. Uwielbiam też czytać książki - najchętniej horrory i biografie. Lubię też oglądać filmy dokumentalne i poznawać nowe rzeczy. Jestem też muzycznym świrem i bardzo często chodzę na koncerty - dopiero wtedy czuję, że żyję 🙂

Sion w Szwajcarii

  Z czego jestes dumna?

Jestem dumna z tego, że potrafię stworzyć rzeczy, które sprawiają radość innym - czy to w pracy w formie spotkań i warsztatów, czy na moim kanale, kiedy dodam nowy film, czy w codziennym życiu. Jestem bardzo szczęśliwa, kiedy ktoś pisze mi, że skorzystał z mojej rady, którą zobaczył w filmie i sprawdziła się, bo zobaczył piękne miejsce lub ułatwił sobie życie 🙂

Agnieszka i Wielki Kanion

Kiedy zaczęłaś pisać bloga / o czym piszesz na swoim blogu?

Bloga zaczęłam pisać dokładnie 2 lata temu - nazywa się Kultura po szwajcarsku - to na nim piszę recenzje miejsc i relacje z wydarzeń odbywających się w Szwajcarii. Po pół roku istnienia bloga postanowiłam zacząć nagrywać filmy na YouTube. Długo nie umiałam znaleźć formy, w jakiej widzę siebie i swój video blog. W końcu się udało - pokazuję na nim ciekawe miejsca w Szwajcarii, opowiadam o życiu tutaj oraz w serii TRAVELOVE zabieram widzów w podróże - przez ostatni rok zwiedziliśmy razem Arktykę, U.S.A., Hiszpanię i Kubę. Filmy wychodzą coraz lepsze i to nie tylko za sprawą lepszego sprzętu, ale też ciągłej nauki i obserwowania lepszych ode mnie. Od kilku miesięcy zdecydowanie skupiłam się na nagrywaniu i to w tym czuję się lepiej, dlatego postanowiłam dalej rozwijać swój kanał.

Czym jest dla Ciebie Klub Polki?

Klub Polki na Obczyźnie to miejsce, w którym są osoby takie jak ja - tęskniące za domem, ale kochające swoje nowe miejsce do życia, wciąż w biegu, mające podobne problemy związane z emigracją, wspierające się nawzajem. To miejsce pełne ciepłych, pełnych serca kobiet (i jednego, wyjątkowego mężczyzny - który świetnie się odnalazł w naszym gronie), u których zawsze można liczyć na wsparcie. Pomimo że nie wszystkie znamy się osobiście i często dzielą nas dziesiątki tysięcy kilometrów to czujemy się jak dobre koleżanki.

Co jeszcze chciałabyś nam powiedzieć?

„Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj”.
Mark Twain


AGNIESZKA MP / SZWAJCARIA

Strony Agnieszki:
Vlog: YouTube
Facebook: Agnieszka MP Vlog 
Instagram: @agnieszka_mp
Blog: Kultura po szwajcarsku 


Podróżujmy, śnijmy i odkrywajmy więc! Do Siego roku!

PS

Kolejny Wywiad Klubu Polki zawiedzie nas w zupełnie inną część świata. W którą? Więcej o tym już wkrótce!

Zapraszamy na spotkanie z kolejną Panią z Klubu Polki już pod koniec stycznia.


No comments :

Post a Comment