Friday, January 5, 2024

Wywiad z Aliną Zielińską

Dzisiaj wracamy do naszej serii "Wywiady". W ich nowej odsłonie przedstawiamy wywiad z Panią Aliną Zielińską.

Zaczynamy tradycyjnym pytaniem.

Gdzie jest Twoje miejsce w Polsce?

 AZ: W Trójmieście, ale jak długo, nie wiem.

Co przychodzi Ci do głowy gdy myślisz "Polska" (jakie miejsca, osoby, rzeczy, wspomnienia)?

AZ: Jest kilka takich miejsc i nie potrafię podjąć decyzji. Każde z nich ma swój urok i w każdym spotkało mnie coś miłego, coś co mile wspominam.

Twoje wykształcenie?

AZ: Jestem polonistką, ale teraz uczę języka polskiego cudzoziemców. Skończyłam również kilka form doskonalenia – studiów podyplomowych. 

Z dwóch jestem szczególnie zadowolona – wiedza o kulturze, dzięki niej patrzę i widzę, a to jest wielka sztuka i wiedza o książce, która pozwala mi na czytanie pod określonym kątem, np. języka, kreacji świata przedstawionego, humoru.  Dodam, że nie lubię pisać i czytać recenzji. Uważam, że to, co mi się podoba, nie musi podobać się innym i odwrotnie. Szanuję jednak Tych, którzy je piszą. 

Twoje hobby to... 

AZ: Teraz już tylko książka i podróże. Kiedyś było tego znacznie więcej.

Powiedz nam cos o Twoich ostatnich projektach.

AZ: Oj, było ich sporo. Trudno wymieniać, ale zawsze ten ostatni jest najważniejszy i oczywiście najlepszy.

Wkrótce na blogu "Gone To Texas" będziemy publikować gościnnie serię slajdów Twojego autorstwa. Parę słów na temat tej pracy?

AZ:  W tym miejscy wydaje się potrzebny prawie cały wstęp do mojej pracy, czyli: "Aby lepiej poznać kulturę i historię naszego kraju, należy uważnie patrzeć nie tylko na pomniki i muzea, ale również na różne „drobiazgi”, których w każdym mieście pełno.  „Drobiazgi”, czyli miejsca warte, aby je zobaczyć obiekty mniej lub bardziej ważne dla mieszkańców miasta czy miasteczka. (…)

Oczywiście, nie wszystkie zostaną zaprezentowane od razu. Wybór nie jest łatwy, czasem nie jest również łatwy dostęp do nich, prezentacja będzie jednak stale uzupełniana.  Oczywiście, nie należy jej traktować jako pomocy do pracy czy też nauki.   (…)", ale jako zabawę, uzupełnienie różnych poważnych przewodników.

 Życzę miłego oglądania.

Z czego jesteś dumna? 

AZ: Z wielu rzeczy, ale chyba najważniejsze, że jestem dumna z siebie.

 Odwiedź stronę Pani Aliny na Facebooku: Literacka Mapa Polski

Dziękujemy Pani Alinie za rozmowę i zapraszamy do czytania wyżej wspomnianej serii slajdów.Pierwszy odcinek tej ciekawej serii na naszym blogu już wkrótce!

No comments :

Post a Comment