Wednesday, November 9, 2016

Wywiady Klubu Polki: Rozmowa z Joanną Wojciechowską

Witam wszystkich zainteresowanym naszym projektem 'Wywiady Klubu Polki'. Dzisiaj przedstawia nam się Joanna, która dołączyła do Klubu Polki na Obczyźnie półtora roku temu.

Twoje miejsce w Polsce...

Pochodzę z Chełmży, małego miasteczka pod Toruniem. To te dwa miasta są dla mnie w Polsce najważniejsze. Praktycznie cała moja najbliższa rodzina i rodzina męża  pochodzi z Chełmży i tam się oboje wychowaliśmy, natomiast do Torunia jeździliśmy w czasach licealnych do szkoły i przez te parę lat był naszym drugim domem.

Jak dawno temu wyjechałaś z Polski?

Za kilkanaście dni minie dokładnie dziesięć lat, od kiedy mieszkam za granicą.

Kraj i przyczyna Twojej emigracji to...

Zawsze marzyłam o mieszkaniu w dowolnej części Włoch (pracowałam tam nawet chwilę jako niania, zaraz po maturze), ale jednak serce wybrało mojego męża a ten Francję. Nie przeprowadziłam się w celach zarobkowych, Francja mnie nie fascynowała wcale. Wtedy nie wiedziałam jeszcze, jak bardzo „dużym” krajem jest ona i jak bardzo zmienia się tutaj styl życia, w zależności od regionu, w którym się mieszka.

Klika słów o Twojej edukacji/ wykształceniu...

Mam wyształcenie średnie. Zaczęłam nawet studia, ale kierunek pomyliłam kompletnie i tak jak spontanicznie zaczęłam, tak szybko je przerwałam...

Czym zajmujesz się na co dzień?

W chwili obecnej pracuję w kwiacairni. Towarzyszę ludziom w radosnych i smutnych momentach życia.



Twoje hobby - co lubisz robić, gdy masz czas tylko dla siebie?

Chciałabym mieszkać bliżej morza (z tym że jakiegoś ciepłego), żeby móc w każdej wolnej chwili nurkować. Uwielbiam ten sport i chwilowo bardzo mi go brakuje. Poza tym w wolnych chwilach, których jest niewiele, staram się czytać lub pisać bloga.



Z czego jesteś dumna?

Najbardziej na świecie jestem chyba jak każda mama, dumna z moich córek. Poza tym lubię siebie taką, jaką jestem i czuję się dumna z tego, że tak łatwo udało mi się zaakceptować do życia w innym kraju.



Kiedy zaczęłaś pisać bloga - o czym piszesz na blogu?

Pierwszego bloga zaczęłam pisać wiele lat temu. Wróciłam po długiej przerwie z grugrubleble trzy lata temu. Na początku chciałam, żeby był to blog „parentingowy”, ale jakoś mi te tematy nie leżały, więc dwa lata temu wszystko zmieniłam (łącznie z domeną) i piszę więcej o naszym życiu codziennym na emigracji.

Czym jest dla Ciebie Klub Polki ?

Obecnie jestem już tak do Klubu przywiązana, że ciężko i sobie wyobrazić, że mogłoby go nie być. Ta mieszanka dziewczyn rozsianych po całym świecie stanowi dla mnie wirtualną rodzinę, której można się zwierzyć i z którą mogę podzielić się radościami i smutkami. Myślę, że rozumiemy się tak doskonale, dlatego że wiele z nas jest w podobnej sytuacji - daleko od rodziny, kultury, w której wyrosłyśmy.

Co jeszcze chciałabyś nam powiedzieć o sobie?

Prowadzę spokojne życie w naszym małym mieszkanku pod Paryżem. Mam dwie wspaniałe córeczki i męża żołnierza. Lubię zmieniać miejsce zamieszkania i chociaż czasem trudno mi samej w to uwierzyć, lubię być żoną żołnierza. Potrafię robić śliczne obrazki z piasku, uwielbiam tańczyć i śpiewać. To drugie niekoniecznie znoszą dobrze uszy mojej rodziny. Jestem kiepską panią domu ;-). Jestem szczęśliwa. :D

JOANNA WOJCIECHOWSKA / FRANCJA
Blog Joanny: frolonaise

Joannie bardzo dziekuję za rozmowę, a Was zapraszam do odwiedzenia Jej bloga.

Kolejny klubowy wywiad już pod koniec listopada. Będzie to rozmnowa z Marianną, która mieszka w Afryce.

3 comments :

  1. 10 lat za granicą...nieźle. Mi niedługo styka 3 :)

    ReplyDelete
  2. Najważniejsze jest właśnie to. Polubić swoje życie i umieć zaakceptować je w innym kraju. Widać, że Asi się udało.

    ReplyDelete
  3. Nie wierzę! rodaczko(prawie),u mnie Toruń w sercu:)

    ReplyDelete